Trang chủ

/

Bài báo

Tạp chí Y Dược học - Volume 6(1) năm 2016

Cost-effectiveness of mass media campaigns to reduce drunk driving incidences in Vietnam

Nguyen Minh Tam, Nguyen Hoang Lan, Christopher Doran, Hue Tran, Peter Hill

2016 - Volume 6(1), trang 14

Tóm tắt

Background: Rapidly increasing motorization and a significant rise in alcohol consumption in Vietnam have placed road traffic injury among the leading causes of death, there remain gaps in the current regulations on alcohol. Objective: This study aimed to estimate the cost effectiveness of mass media to reduce drunk driving incidence in Vietnam by using the Assessing Cost Effectiveness (ACE) drunk driving model. Methods: Costlt (WHO) provided the analytical framework for estimating costs. Costs of interventions were estimated over a 10-yearfull implementation. The ACE-drunk driving model was used to estimate costs and cost effectiveness of the intervention. Input parameters were adjusted to Vietnam's case. In the cost-effectiveness analysis of the intervention, the ratio was expressed as cost per DALY averted. A multi-state and multiple cohort life table approach was adopted to evaluate outcomes over the lifetime. The model simulates the impact of intervention on a population's health. Results: The mass media campaign for the whole population has a net incremental cost of 129 billion VND (95% UI: 109 billion VND - 149 billion VND). The health gain achieved from the media campaign for the whole population is estimated at an additional 176.5 DALYs averted (95%UI: 147. 7-208.5). The drunk driving mass media campaign targeting the whole population is not cost-effective based on its ICER of US$45,682 (95% UI: US$35,814 - US$57,294}. Conclusions: Mass media campaigns bear weak evidence and are not cost-effective. Although there are uncertainties in some aspects of the analysis, the results from this study provide policymakers with clear evidences on how cost effective the intervention of mass media on drinking-and-driving problems in Vietnam can be.

Toàn văn

PDF

Trích dẫn bài báo

Nguyen Minh Tam, Nguyen Hoang Lan, Christopher Doran, Hue Tran, Peter Hill. (2016). Cost-effectiveness of mass media campaigns to reduce drunk driving incidences in Vietnam. Tạp chí Y Dược học, , 14.

Trong số này

Tạp chí Y Dược học thuộc Trường Đại học Y Dược- Đại học Huế được phép hoạt động báo chí theo giấy phép số 1720/GP-BTTTT ngày 15 tháng 11 năm 2010 và được Bộ Khoa học – Công nghệ cấp mã số ISSN 1859-3836 theo Quyết định số 009/TTKHCN-ISSN ngày 22 tháng 03 năm 2011

Toà soạn

Địa chỉ
Tầng 4, nhà A, Trường ĐH Y-Dược Huế
06 Ngô Quyền, TP Huế, Việt Nam

Email

tcydhue@huemed-univ.edu.vn

Phone

0234-3824663

© 2010-2023 Tạp chí Y Dược học . Cơ quan chủ quản: Trường Đại học Y-Dược Huế
Giấy phép xuất bản bản in số 1720/GP-BTTTT ngày 15/11/2010 của Bộ Thông tin và Truyền thông