Trang chủ

/

Bài báo

Tạp chí Y Dược học - Tập 9 (03) năm 2019

Self-regulated learning and academic achievement among medical students: An accelerated prospective cohort study

Nguyen Van Hung, Wongsa Laohasiriwong

2019 - Tập 9 (03), trang 22

10.34071/jmp.2019.3.4

Tóm tắt

Objectives: To determine the relationships between the use of self-regulated learning strategies and academic achievement among Vietnamese medical students.

Methods: An accelerated prospective cohort study among 623 students at a public medical university, Vietnam was conducted during the academic year 2012-2013. Fourteen self-regulated learning subscales including intrinsic/extrinsic goal orientation, task values, self-efficacy for learning, control of learning beliefs, rehearsal, elaboration, organization, critical thinking, meta-cognitive strategies, time and study environment, effort regulation, peer learning, and help seeking were measured using the Motivated Strategies for Learning Questionnaire. The Grade Point Average was recorded through two consecutive semesters of the academic year 2012-2013. Data were collected at two points in time (once each semester). Generalized Estimating Equation was applied to explore any relationships between the use of self-regulated learning subscales and Grade Point Average, adjusting for the effects of within cluster correlation, National Medical Admission Test scores, and times of measurement, depression, anxiety, stress, and demographic covariates.

Results: Results from multivariate analysis revealed that extrinsic goal orientation, time and study environment, and effort regulation were found to be significantly positively associated with Grade Point Average (mean difference: 0.932; 95%CI: 0.344 to 1.528).

Conclusions: The use of self-regulated learning strategies can be helpful for improving of academic achievement among Vietnamese medical students.

Toàn văn

PDF

Trích dẫn bài báo

Nguyen Van Hung, Wongsa Laohasiriwong. (2019). Self-regulated learning and academic achievement among medical students: An accelerated prospective cohort study. Tạp chí Y Dược học, , 22. DOI: 10.34071/jmp.2019.3.4

Trong số này

Tạp chí Y Dược học thuộc Trường Đại học Y Dược- Đại học Huế được phép hoạt động báo chí theo giấy phép số 1720/GP-BTTTT ngày 15 tháng 11 năm 2010 và được Bộ Khoa học – Công nghệ cấp mã số ISSN 1859-3836 theo Quyết định số 009/TTKHCN-ISSN ngày 22 tháng 03 năm 2011

Toà soạn

Địa chỉ
Tầng 4, nhà A, Trường ĐH Y-Dược Huế
06 Ngô Quyền, TP Huế, Việt Nam

Email

tcydhue@huemed-univ.edu.vn

Phone

0234-3824663

© 2010-2023 Tạp chí Y Dược học . Cơ quan chủ quản: Trường Đại học Y-Dược Huế
Giấy phép xuất bản bản in số 1720/GP-BTTTT ngày 15/11/2010 của Bộ Thông tin và Truyền thông